De protestantse wijkgemeente Vredenoord wil iedereen een plek bieden die zich wil laten inspireren door de christelijke traditie, de verhalen uit de Bijbel en de ervaringen van medemensen. De gemeenteleden dragen bij aan een samenleving waarin iedereen tot zijn recht komt. Kernwoorden daarbij zijn: ontmoeten, aandacht, elkaar scherp houden, betrokkenheid bij de wereld en bij elkaar, verdieping en bezinning.

De wijkgemeente Vredenoord is in 2014 ontstaan na een fusie van de twee wijken Assen-Noord en Vredeveld. De nieuwe naam herinnert aan onze afkomst en is tegelijkertijd een stille wenk naar de toekomst. Vredenoord is een FAIRTRADE gemeente, doet mee aan de inzameling voor de voedselbank en verkoop in het jeugdfiliaal van de wereldwinkel. Duurzaamheid is een belangrijk thema in werkgroep economie en geloof.
Onder de noemer Musica pro Deo is in de Adventskerk een rijke traditie op het gebied van kerkmuziek ontwikkeld. Elke vierde zondagmiddag van de maand wordt een vesper, evensong  of cantate uitgevoerd (behalve in de maanden juli en december). Andere activiteiten vindt u op de website.

De wijkgemeente heeft de beschikking over twee kerkgebouwen, met elk een eigen sfeer en karakter.

Voor een overzicht van de komende kerkdiensten en openingstijden stilteruimte: klik hier

Adventskerk-1Gebouw: Adventskerk
Lindenlaan 49