De katholieke geloofsgemeenschap in Assen is onderdeel van de Parochie H. Franciscus van Assisi. De locatie beslaat een groot gebied. Natuurlijk valt de gehele stad Assen eronder, maar het gaat verder: van Gieten en Gieterveen naar Schoonloo, van Hoogersmilde naar Bovensmilde, van Anloo naar Rolde.
Binnen de katholieke traditie willen wij als parochie samen geloofsgemeenschap zijn rond de persoon en de boodschap van Jezus Christus. Door Hem weten wij ons aangeraakt, als we samenkomen om te vieren en te leren. Hij daagt ons uit dienstbaar te zijn aan elkaar en aan de wereld om ons heen. Hopelijk ervaren heel velen onze parochie als herberg, een plek van samen-geloven, waar velen zich thuis en welkom voelen.

Parochiekerk-1Gebouw: Kerk Maria Tenhemelopneming
Dr. Nassaulaan 3b
9401 HJ Assen

Pastor: H. Garcia
telefoon 0592-312181

Kerkdiensten: zaterdag 19 uur en zondag 10 uur.

Administratie: Parochiehuis
Dr. Nassaulaan 3d, 9401 HJ Assen