Wijkgemeente De Drieklank maakt deel uit van de Protestantse Gemeente van Assen, die op haar beurt behoort tot de Protestantse Kerk in Nederland.
Wijkgemeente De Drieklank is een fusiegemeente van de voormalige wijkgemeenten De Bron, De Ontmoeting en De Zuiderkerk.

Onze missie: een kerk in de samenleving zijn. Dat betekent dat we vanuit en met ons christelijk geloof iets willen betekenen voor de mensen om ons heen. Allereerst in de wijken van Assen waarvoor we kerk zijn.

In onze naam De Drieklank kun je horen dat we een kerk willen zijn waar muziek in zit. Met verschillen-de stemmen en klanken. Want dat krijg je als je van drie kerken één wordt. Maar ook op zo'n manier dat veel mensen kunnen 'meezingen'.

logo drieklankIn ons logo zie je drie driehoeken die samen één geheel vormen. Je kunt er ook een windwijzer in zien: we willen richting geven en aangeven waar de wind (symbool van de heilige Geest van God) vandaan komt, die ons inspireert. Je kunt er ook een kruisvorm in zien, symbool voor Jezus Christus, onze gekruisigde en opgestane Heer.

We hebben onze activiteiten op deze drie locaties:

De-Bron-1Gebouw: De Bron
Einthovenstraat 28